Tilapalvelut

Tilapalvelun tehtävänä on kaupungin omistamien kiinteistöjen hoito- ja kunnossapitotyöt sekä vastata kiinteistöjen peruskorjauksista ja uudisrakentamisesta. Kiinteistöjen hoito perustuu kiinteistöjen sähköisen huoltokirjaohjelmiston käyttöön.

Kiinteistönhoito

Kiinteistönhoitajat hoitavat kiinteistönsä ma - to klo 7.00 - 15.30 ja pe klo 7.00 - 14.15. Työajan ulkopuolisesta akuutista kiinteistönhoidosta, jota ei voida tehdä normaaliin työaikaan, vastaa päivystys Kurikka, Jurva ja Jalasjärvi (ks. numerot alempaa).

Kaupungin tilapalvelun hoitamat kiinteistöt ja niiden kiinteistönhoitajat:

Kiinteistönhoidon päivystysnumerot:

Kurikka p. 050 377 3888 Jurva p. 040 528 3676  Jalasjärvi p. 0400 564 856

 

Yleistä kiinteistönhoidosta

Kiinteistönhoidon perustana on sähköinen huoltokirjaohjelmisto, joka sisältää toimintoina kiinteistökohtaiset huoltokirjat, kiinteistöjen käyttäjien palvelupyynnöt, energiaseurannan, PTS:t ja sähköisen asiakirjahallinnan. Hoidettavia rakennuksia on noin 113 kpl ja niiden kerrosala on yhteensä noin 138 000 m2.

Kunnossapito

Kunnossapitotyöt toteutetaan suunnitelmallisesti (PTS) asiantuntemuksella laadittavien suunnitelmien mukaan. Kunnossapidon tavoitteena on kiinteistöjen arvon ja käyttökelpoisuus säilyminen ja kehittyminen eli korjausvelan suunnitelmallinen vähentäminen.

Kunnossapidon PTS:n korjaustarpeet kartoitetaan vuosittain tehtävällä käyttäjäkyselyllä, kuntoarvioilla, energiaseurannalla ja mm. taloteknisten järjestelmien kunto- ja käyttöiän kartoituksilla. PTS eli pitkän tähtäyksen suunnitelma kunnossapitotöille sisältää kiinteistökohtaisesti tulevien vuosien toteutettavat kunnossapitotyöt kustannusarvioineen.

Kiinteistöjen kunnossapitoa tehdään omana työnä ja käytetään eri alojen urakointipalveluja. Investoinnit toteutetaan kaupungin kohteissa omana työnä tai tapauskohtaisen harkinnan mukaan urakointipalveluina.

Yhteystiedot tilapalvelu

Linna Rami
tilapalvelupäällikkö

050 527 9025